January 26, 2022
From The Anarchist Library
277 views

On July 12, 2019, it was planned to hold a teleconference between the Russian TV channel Russia and the Ukrainian NewsOne. After protests, the broadcast on NewsOne was canceled, but the teleconference itself was still conducted on the Internet.

It will be recalled that NewsOne was bought in 2018 by Medvedchuk, the same politician with strong pro-Russian sympathies. He went to Putin for talks, for which they wanted to condemn him as a separatist. Tradition and Order, along with C14, even ransacked his office.

The right was at the forefront of the protest campaign demanding the abolition of the TV bridge and the closure of NewsOne. In Kyiv, the National Corps took its activists to protests outside their office several times. Tradition and Order were sprinkled with kefir by a NewsOne journalist. The right held a joint rally under the presidential administration. What TiP, that the National Corps made official statements in which they threatened to do everything possible to close this TV channel for cooperation with Russia.

Less than six months have passed since those events, and right-wing leaders have repeatedly interviewed TV channels that had previously demanded closures and boycotts. Both white leader Andriy Biletsky, TiP leader Bohdan Khodakovsky, Serhiy Korotkykh (Malyuta), and a number of lesser-known National Corps spokesmen all went to the channel, although NewsOne’s pro-Russian stance has not changed.

On the right, either the memory is short or there is simply no sequence. They manage to shout about Medvedchuk’s capitulation, cooperation with Russia, and go to Medvedchuk’s pro-Russian channel. All their anti-Russian rhetoric is just a farce, and for their leaders it is not the nation, but the opportunity to make money on their youth. They will change their positions because it will be beneficial to them, and their activists are blind and can be deceived as much as they want.




Source: Theanarchistlibrary.org